Možná, že slovo SEOuž někdo z vás zná. Ale pro ty, kteří ho neznají, bych ho rád vysvětlil. SEO znamená v angličtině „search engine optimalization“, neboli v překladu „optimalizace pro vyhledávače“. Nutné je také rozlišovat „prohlížeč“ a „vyhledávač“. Vyhledávač je přímo stránka, která vyhledává informace podle klíčových slov, kdežto prohlížeč je program, který umožňuje přístup na internetové stránky a další služby, které internet poskytuje.
google prohlížeč

Jak vlastně funguje vyhledávač?

Vyhledávače se obecně dost liší, ale jejich základní princip je poměrně jednoduchý. Vždy, když uživatel něco vyhledá, vyhledávač porovná klíčová slova v každé stránce a vypíše nejlepší výsledky uživateli seřazené od nejlepších po nejhorších. Ovšem v tom je menší háček. Samozřejmě musí firmy, které spravují vyhledávače nějak vydělávat. Proto se někdy jako první zobrazí nějaká sponzorovaná stránka. To nás ale málokdy ovlivní. Samozřejmě stránky řadí nějaký algoritmus, ale to už bychom zacházeli až moc daleko do funkčnosti celých vyhledávačů.
Optimalizace pro vyhledávače dokáže celkem dobře ovlivnit vyhledávač. Je to jednoduché – postará se totiž o to, aby vaše stránka byla pro uživatele co nevýše to jde.
rozbor online marketingu
Existuje spousta způsobů, jak SEO lze provozovat. Samozřejmě jako v každé věci existuje i nějaká malá díra, které lze využít. Někteří totiž zkoušeli udělat pár věcí, díky kterým se snažili dostat vysoko ve vyhledávačích. Takovým způsobem je třeba neviditelný text na stránce. Robot, který stránku prohledává a hodnotí, ho vidí, jelikož se kouká přímo do kódu stránky, ve kterém lze neviditelný text vidět. Neviditelný je tedy primárně pro uživatele, který stránku navštěvuje.
Jako dalším takovým způsobem je třeba spam této stránky na různých fórech. Provozovatelé stránek si dokáží udělat či zaplatit boty, kteří by spamovaly fóra.
Naštěstí proti takovýmto způsobům se dnešní vyhledávače snaží bránit a celkem jim to i vychází.